Projektové fáze implementační metodiky AC Dynamics 365 a jejich hlavní cíle
Diagnostic
Cílem fáze je zmapovat základní požadavky a klíčové procesy zákazníka a vybrat jejich vhodné koncepční řešení. Představujeme základní funkcionality informačního systému a identifikujeme případné GAPy (rozdíly mezi standardní funkcionalitou a požadavky zákazníka, které bude nutné pokrýt programovými úpravami). Výstupem fáze Diagnostic je vedle zpřesněné nabídky také připravené projektové prostředí s fungujícím jádrem informačního systému.
Analysis
Pokračování v tématech řešených ve fázi Diagnostic s cílem zaměřit se na větší detail analýzy. Probíhá detailní představení standardního řešení a detailní analýza funkčních a nefunkčních požadavků. Výstupem fáze Analysis je FIT-GAP analýza zaměřená na business procesy přes identifikované uživatelské role u zákazníka a na funkční a nefunkční požadavky implementovaného informačního systému. V rámci fáze Analysis je potvrzen koncept řešení jednotlivých GAPů a jsou přijaty strategie pro další projektové fáze (například Testovací strategie, Migrační strategie a další).
Design & Mockup
Cílem fáze je navrhnout konkrétní způsob řešení požadavků a podporu business procesů identifikovaných v předchozí analytické fázi. Zaměřujeme se také na technický návrh integrací a definici struktur pro migraci dat do informačního systému. Snažíme se dosáhnout maximálního sladění s očekáváním zákazníka, proto již v této fázi přizpůsobujeme vzhledy obrazovek budoucího systému, pracujeme s testovacími daty zákazníka a zpracováváme úpravy standardních procesních schémat informačního systému o navržené GAPy.
Development & Pilot
V této projektové fázi dochází k vývoji navržených GAPů včetně migračních úloh a integračních rozhraní. Již v této fázi důkladně testujeme informační systém a zejména klíčové business procesy procházíme (pilotujeme) se zákazníkem. Výstupem fáze Development & Pilot je předtestovaný informační systém s daty zákazníka připravený na školení zaměstnanců.
Deployment
Cílem této fáze je provést závěrečné testy před ostrým spuštěním informačního systému, zaškolení zaměstnanců zákazníka a finální migrace dat. Samotné spuštění do „go-live“ probíhá podle připraveného Cut over/Roll back plánu.
Operation
Informační systém je v ostrém provozu se zvýšeným dohledem. Dochází k optimalizaci a ladění systému a otestování připravených havarijních plánů. Dochází také k následné migraci zákaznických dat, které nemohly být připraveny dříve. Po úvodním období zvýšené podpory je informační systém převeden na dlouhodobý support a monitoring AUTOCONTu, což je také ukončením implementace informačního systému.